ICO - Initial Coin Offering
אמצעי לגיוס קרנות ללא פיקוח מוגדר עבור מיזם cryptocurrency חדש. "הנפקה ראשונית של מטבעות" (ICO) משמשת את חברות הסטארט-אפ לעקוף את תהליך הגיוס הקפדני והמוסדר הנדרש על ידי בעלי הון סיכון או בנקים. בקמפיין ICO, אחוז של אותו מטבע נמכר לתומכים (משקיעים) הראשונים של הפרויקט בתמורה למכרז חוקי או cryptocurrencies אחרים, אבל בדרך כלל עבור Bitcoin
כאשר חברת סטארט-אפ cryptocurrency רוצה לגייס כסף באמצעות הצעה מטבע ראשונית (ICO), היא בדרך כלל יוצרת תוכנית על "whitepaper" אשר קובעת את הגדרת הפרויקט, מה צריך שהפרויקט ימלא חובותיו, כמה כסף הוא צריך לגייס כדי להגשים את המיזם, כמה מהמטבעות הווירטואליים שהחלוצים של הפרויקט ישמרו לעצמם, איזה סוג של כסף יתקבל וכמה זמן יפעל מסע הקמפיין של ICO. במהלך מסע הקמפיין של ICO, המשקיעים קונים חלק מהקריפטוקוינים המופצים באמצעות מט"ח או מטבע וירטואלי. מטבעות אלה נקראים אסימונים "tokens" ודומים למניות של חברה שנמכרה למשקיעים (הנפקה ראשונה לציבור). אם הכסף שגויס אינו עומד במימון המינימלי הנדרש על ידי החברה, הכסף חוזר למשקיעים וה- ICO נחשב כבלתי מוצלח. אם דרישות הקרן נפגשו במסגרת הזמן שצוין, הכסף שגויס משמש גם ליזום את התוכנית החדשה או כמובן להשלים אותה.
בעולם הדיגיטלי בו אנו עדים להצלחות רבות של חברות הייטק שהשיגו את מטרתן מ- ICO, המשקיעים נזהרים מאד מפני הונאות מכיוון שאופן גיוס כספים אלה אינו מוסדר או מפוקח על ידי רשויות פיננסיות כגון הרשות לניירות ערך , כספים שאבדו עקב יוזמות הונאה, לעולם לא הוחזרו.